Το Βιβλίο του παρουσίασε ο Ηγούμενος της Ι.Μ.Αγίου Γεωργίου Μαυρομματίου αρχ.Σιλουανός

silouanos mayromati

Παρουσίαση βιβλίου πανοσ. αρχιμανδρίτου π. Σιλουανού Πεπονάκη στον Ιερό Ναό Αγίου Ρηγίνου Λεβαδείας

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΗΒΩΝ ΚΑΙ ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ

ΙΕΡΟΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ <<ΑΓΙΟΣ ΡΗΓΙΝΟΣ Ο ΛΕΒΑΔΕΥΣ>>

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε, στα πλαίσια της ομάδας Θεολογικού και Κοινωνικού προβληματισμού, την Δευτέρα 18 Μαρτίου ε.έ, ώρα 7.00 μ.μ., Εκδήλωση- Παρουσίαση του βιβλίου του καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Αγίου Γεωργίου Μαυρομματίου και Ιεροκήρυκος της Ιεράς Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας π. Σιλουανού Πεπονάκη, με τίτλο:<<Δίψα για καθαρό ουρανό>>, εκδ. Ινδίκτου, στον Ιερό Ναό του Αγίου Ρηγίνου Λεβαδείας.

Ο εφημέριος του ναού π. Αλέξιος Σαμαρτζής στην σύντομη εισαγωγική του ομιλία, μεταξύ των άλλων, ανέφερε τα εξής:<< Μπορούμε να πούμε ότι στο βιβλίο του π. Σιλουανού διακρίνουμε συμπυκνωμένη την θεολογία του Γέροντος Σωφρονίου, όπως την παρέλαβε από τον πνευματικό του διδάσκαλο Άγιο Σιλουανό αλλά και άλλων σύγχρονων αγίων όπως του Αγίου Παϊσίου και του Αγίου Πορφυρίου. Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Γέροντα Σωφρόνιο ο στόχος, προς τον οποίο στρέφεται ο πνευματικός αγώνας του ανθρώπου, είναι ουσιαστικά η θνητότητα. Ο αγώνας αυτός είναι αδύνατο να κερδηθεί με τις ανθρώπινες μόνο δυνάμεις. Είναι αδύνατο και να αναληφθεί ακόμα με την ανθρώπινη μόνο θέληση. Είναι αγώνας που αναλαμβάνεται και διεξάγεται με τη συνάντηση δύο θελήσεων, της θείας και της ανθρώπινης.

Θα ήθελα ειλικρινά να συγχαρώ από καρδιάς τον π. Σιλουανό για τον πολύτιμο αυτό πνευματικό θησαυρό που μας παραδίδει και να τον ευχαριστήσω που επέλεξε τον φιλόξενο χώρο του Αγίου Ρηγίνου για την παρουσίαση του βιβλίου του. Το προτείνουμε για μελέτη σε όλες και όλους και σας παροτρύνουμε να το προμηθευτείτε, με τη βεβαιότητα ότι η δίψα σας για καθαρό ουρανό θα σας οδηγήσει τελικά στον στόχο σας που είναι φυσικά η κατά χάριν θέωση.!!!>>.

Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο κεντρικός ομιλητής για την παρουσίαση του βιβλίου π. Δοσίθεος Καστόρης, Ιεροκήρυξ της Μητροπόλεώς μας. Στην αρχή της ομιλίας του αναφέρθηκε στην ακραία και διαρκή εκκοσμίκευση της κοινωνίας μας που αποτελεί έναν νεολογισμό των τελευταίων ετών. Μέσω αυτού του φαινομένου επιδιώκεται συστηματικά και σταθερά ο θρησκευτικός αποχρωματισμός της σύγχρονης κοινωνίας μαζί με την πολιτισμική περιθωριοποίηση του θρησκευτικού φαινομένου στο πλαίσιο της δυτικοευρωπαϊκής νεωτερικότητας. Έτσι φθάνουμε στον υλισμό της εποχής μας, έναν χυδαίο και κυνικό υλισμό της αγοράς, που κοινωνιολογικά χαρακτηρίσθηκε πρακτικός υλισμός και οδηγεί στην πλήρη απονοηματοδότηση του ανθρώπινου βίου. Μέσα σε ένα τέτοιο αρνητικό και επικίνδυνο για το πνεύμα περιβάλλον απαιτείται τόλμη για να προβάλλει κάποιος αντίσταση. Μια τέτοια αντίσταση ενσαρκώνει και προσωποποιεί ο π. Σιλουανός Πεπονάκης.

Ο π. Δοσίθεος για τον χαρακτήρα του έργου- βιβλίου του π. Σιλουανού ανέφερε τα εξής:<<Το έργο δεν είναι ένα θεολογικό εγχειρίδιο ακαδημαϊκού χαρακτήρα με συστηματικά οργανωμένο διδακτισμό. Με το δυναμισμό της πατερικής θεολογικής σκέψης οι ομιλίες, που εμπεριέχονται στο βιβλίο, αποσκοπούσαν να δώσουν επαρκείς απαντήσεις σε ζητήματα και απορίες που ταλανίζουν την εποχή μας, η οποία τελεί εν συγχύσει. Με την ορμή του προφορικού λόγου από τον οποίο κατάγονται, τα καταγεγραμμένα ήδη κείμενα διατηρούν μια γοητευτική ζωντάνια σταλάζοντας τη δρόσο του Πνεύματος στην άνυδρη έρημο που καίει τις ψυχές. Έτσι τα κείμενα εμφανίζουν μια ζωηρή γοητεία, ενώ τους λείπει το σύστημα και η αποστέωση. Το βιβλίο έχει κάτι από τον τύπο των παλαιών Γεροντικών. Στις σελίδες του ο π. Σιλουανός αποδεικνύεται ως ένας ταπεινός και συγχρόνως δημιουργικός εκφραστής της νηπτικής και ασκητικής παράδοσης, στην οποία, με αφοσίωση και σεβασμό εμαθήτευσε, χωρίς περιττές εξάρσεις και αλαζονικές μεγαλοστομίες>>.

Σε άλλο σημείο ο ομιλητής είπε για το έργο τα εξής:<<Οι θεολογικές προϋποθέσεις του βιβλίου, όπως προκύπτει και από τον τρόπο εκφοράς, αλλά και το περιεχόμενο, δεν είναι ο δυτικοτραφής ευσεβισμός με την δογματική σχετικοκρατία, που κυριάρχησε στον τόπο μας μεταπολεμικά τις δεκαετίες του 1950 και 1960 με την άνθιση των γνωστών θρησκευτικών οργανώσεων, ούτε βέβαια μία ψυχρή ακαδημαϊκή θεολογία για επιστημονικούς ερευνητές, αδιάφορη, όμως, και ξένη προς ποιμαντικές ανάγκες και τις πνευματικές αναζητήσεις και ανησυχίες του μέσου πιστού. Η θεολογική συγκρότηση του όλου έργου είναι ασφαλής και παραδοσιακή. Πιστεύω ότι ο π. Σιλουανός συνειδητά και από πρόθεση κινείται στο κλίμα της Ορθοδόξου Πνευματικότητας, της ασκητικής παράδοσης, της νηπτικής θεολογίας. Με τρόπο άμεσο και απλό, εκλαϊκεύει, χωρίς να λαϊκίζει θεολογικά, μεγάλες αξιωματικές αρχές της νήψης>>.

Στο τέλος ο π. Σιλουανός, αφού είπε λίγα λόγια ευγνωμοσύνης για τους συντελεστές του βιβλίου, ευχαρίστησε τον π. Δοσίθεο για την τιμή και την ευλογία που του χάρισε να παρουσιάσει το βιβλίο του, καθώς και τον π.Αλέξιο για την φιλοξενία και την διοργάνωση της εκδήλωσης.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Σχετικά